Sarin Gas : a new propaganda campaign against Syria

23 August 2013 — Voltaire Network

According to the Free Syrian Army, the Syrian authorities have bombarded the ghoutta, a suburb of Damascus, with sarin gas, Wednesday, August 21, 2013, resulting in a total of 1700 deaths. This announcement was immediately commented on by German, British and French authorities who have called an emergency meeting of the Security Council so that UN observers can be allowed to investigate. All of this information is taken over by the Atlanticist media as a certainty, the conditional being formally employed to allow investigators time to report evidence in the West. Continue reading this...

Movie Review: “We Steal Secrets”: A Masterclass in Propaganda. The Assassination of Julian Assange By Jonathan Cook

30 July 2013 — Jonathan Cook

I have just watched We Steal Secrets, Alex Gibney’s documentary about Wikileaks and Julian Assange. One useful thing I learnt is the difference between a hatchet job and character assassination. Gibney is too clever for a hatchet job, and his propaganda is all the more effective for it.

Continue reading this...

France Channels Weapons to Syrian Al Qaeda Terrorists Involved in Massacre of Civilians in Hatlah village, Der Ezzor By Gearóid Ó Colmáin

13 June 2013 — Global Research

The Western press was mute on the Syrian war on June 12th  as reports came of another massacre  carried out by the so called ‘rebels’, who are in fact members of al-Qaeda and al-Qaeda affiliated groups.  Among those massacred in the village of Hatlah in the region of Deir e Zohr were dozens of women and children. Reports of the massacre vary from 30 to 100.

Continue reading this...

Apologists for Israel take top posts at BBC By Amena Saleem

23 April 2013 — The Electronic Intifada

Israel’s occupation is airbrushed from the BBC’s coverage.

The American poet T.S. Eliot wrote that “April is the cruelest month.” The phrase springs to mind in April 2013, the month that a new director-general took up his post at the BBC and, within two weeks, had installed a line-up of hardline Zionists at the top of the world’s largest publicly-funded news organization.

Continue reading this...