Skripal, the Russkies and Bellingcat

27 September 2018 — William Bowles

I smell a rat!

A quick comment about the two Russian alleged assassins, exposed, we are told by the ‘investigative’ Website, Bellingcat. Not mentioned by any of the major news media is the fact that Bellingcat is funded by the National Endowment for Democracy (sic), renowned for its interference in foreign elections, funding terrorists and overthrowing governments the US doesn’t approve of.

Continue reading

Media Lens: The Syrian Observatory – Funded By The Foreign Office

4 June 2018 — Media Lens

Writing in the Mail on Sunday, journalist Peter Hitchens commented last month on the Syrian Observatory for Human Rights (SOHR):

‘Talking of war, and Syria, many of you may have noticed frequent references in the media to a body called the “Syrian Observatory for Human Rights”, often quoted as if it is an impartial source of information about that complicated conflict, in which the British government clearly takes sides. The “Observatory” says on its website that it is “not associated or linked to any political body.”

‘To which I reply: Is Boris Johnson’s Foreign Office not a political body? Because the FO just confirmed to me that “the UK funded a project worth £194,769.60 to provide the Syrian Observatory for Human Rights with communications equipment and cameras.” That’s quite a lot, isn’t it? I love the precision of that 60p. Your taxes, impartially, at work.’

Continue reading

MEDIA LIES: Deaths in Syria: Counting them (politically) correctly British-based Syrian Observatory of Human Rights (SOHR) Reveals its True Face

19 March 2012 — Global ResearchRussia Today

High casualty numbers in Syria are reported daily by the media, even though a blackout makes them unverifiable. Things became murkier after a human rights site, which enjoyed frequent citations, split in two and began giving conflicting reports.

Continue reading

Syria Regime Change PR in High Gear: More ‘Newborn Baby Slaughter’ Propaganda By Patrick Henningsen

9 February 2012 — Global ResearchInfowars.com

We can already see exact parallels with the current PR operation to bring down Syria with how Libya went down. In one story published today, it seems that one award-winning mainstream newspaper has been caught red-handed running faux news on Syria – and incredibly, it’s not the first time this exact story has been used. Continue reading

Deaths in Syria: Counting them (politically) correctly — RT

9 February 2012Deaths in Syria: Counting them (politically) correctly — RT

High casualty numbers in Syria are reported daily by the media, even though a blackout makes them unverifiable. Things became murkier after a human rights site, which enjoyed frequent citations, split in two and began giving conflicting reports.

The British-based Syrian Observatory of Human Rights (SOHR) is one of the most widely-quoted sources of Syrian casualty figures. However the group is currently experiencing an ownership row, which has left media outlets wondering how reliable this source is.

Currently there are two sites, each claiming to be the official Observatory. The original one is in Arabic with an English version on Facebook. The splinter site was launched in December, with most posts in English. Both call each other impostors.

Continue reading